Brandweer(museum) Wassenaar viert jubileum met tweede boek

Bron: Sleutelstad. Brandweermuseum Wassenaar bestaat honderd jaar en viert dat onder andere met het boek Spuytwater. De eerste exemplaren werden zaterdagmiddag uitgereikt aan burgemeester Leendert de Lange, museumvoorzitter Rob Gussekloo en de dochters van Tom Wijfjes.

Het boek is geschreven door Gerrit Spruit en bevat ook delen van een eerder verschenen boek uit 1995, waar ook de inmiddels overleden Tom Wijfjes aan meegeschreven heeft. Het boek werd uitgereikt tijdens de viering van 328 jaar brandweer in Wassenaar.

Op het marktterrein Berkheistraat waren oude en huidige brandweervoertuigen te zien, werden er demonstraties gegeven en konden kinderen in de huid van een brandweerman stappen. Door COVID werd het 325-jarig bestaan uitgesteld en dat viel nu mooi samen met honderd jaar museum.